Jag heter Per Ankersjö. Som stadsmiljöborgarråd i Stockholms stad har jag bland annat hand om strategiska cykelfrågor. Här skriver jag om Stockholms väg mot att bli en bättre cykelstad!

onsdag 8 februari 2012

Årets Cykelpolitiker!

Idag fick jag ta emot utmärkelsen "Årets Politiker" av organisationen Svensk Cykling. Jätteroligt! På bilden syns jag och Klas Elm från Svensk Cykling. Här är min kommentar till utmärkelsen:

– Jag är mycket glad över utmärkelsen, det händer otroligt så mycket på det politiska området nu i frågor som rör cykling. Vi har nått en bra bit i Stockholms Stad, och vi har en cykelmiljard, nu gäller det att den kommer till användning på ett bra sätt också. Cykling är inte bara trevligt, det är också en dellösning på många problem som rör klimat och framkomlighet.

Läs mer på Cykelsmart och på Stockholms stads hemsida
- - -
Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

  1. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

    Thanks!

    Mandie Hayes
    mandie.hayes10@gmail.com

    SvaraRadera