Jag heter Per Ankersjö. Som stadsmiljöborgarråd i Stockholms stad har jag bland annat hand om strategiska cykelfrågor. Här skriver jag om Stockholms väg mot att bli en bättre cykelstad!

torsdag 13 oktober 2011

Cykelmiljard och fler cykelbloggar

Nu när jag går igenom vilka som skrivit om cykelsatsningen i Stockholms stads budget för 2012 där vi bland annat inför en cykelmiljard för att bygga den kommande cykelplanen fram till 2018 och inrättar en cykelfunktion direkt under kommunstyrelsen (benämningen cykeldirektorat börjar få spridning, det är så samma funktion kallas i Köpenhamn) - har jag upptäckt fler cykelbloggar som jag gärna puffar för, nämligen:

Cyklistbloggen och Cykelsmart - kolla gärna in dem! Jag skriver mer om cykelsatsningarna i föregående blogginlägg. YIMBY skriver också om cykelmiljarden. Och jag skriver förstås också på min andra blogg.
- - -
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar